شروع مکالمه

روی دکمه کارشناس مربوطه کلیک کنید و پس از ورود به حساب واتساپ خود گفتگو را شروع کنید

صنعت افرین سانیار

کارشناس فروش

خرید انواع اتانول

انواع اتانول

اشتراک گذاری مطلب

نام اتانول بعد از شروع ایپدمی کرونا، یک واژه آشنا برای افراد شده است. امروزه شناخت مردم از اتانول یا الکل، محدود به خاصیت ضدعفونی آن است. اما آیا واقعا اتانول فقط جهت ضدعفونی استفاده می‌شود؟ برای خرید انواع اتانول می‌بایست به شناخت دقیقی از خواص و کاربردهای آن رسید.

انواع الکل

اتانول سوختی

استفاده از بنزین بعنوان محرک اتومبیل‌ها، رقابت تولید بنزین باکیفیت‌تر را برای پالایشگاه‌های دنیا حساس‌تر کرده است. درحال حاضر ارتقای عدد اوکتان بنزین با افزودنی‌هایی مانند سرب و MTBE یکی از راه‌های تولید بنزین باکیفیت شناخته می‌شود. در ابتدای امر این افزودنی‌ها بسیار مطلوب بنظر می‌رسید اما با گذشت زمان آلایندگی‌های بسیار خطرناکی را متوجه انسان و محیط زیست کرد.

لذا پژوهشگران و مهندسان برای مرتفع نمودن این مشکل، دست به اقداماتی زدند.تولید بنزین تحت لایسنس‌های EURO 4 و EURO 5 از جملۀ  این  اقدامات است اما پالایشگاه‌های کمی هستند که چنین بنزین‌هایی تولید می‌کنند.با توجه مضرات استفاده از سوخت‌های فسیلی، اتانول سوختی به عنوان یک جایگزین برای بنزین مطرح شد.

 پژوهش‌ها نشان داد که استفاده از سوخت حاوی 10 درصد اتانول و 90 درصد بنزین، نیازی به تغییر موتور خودروها ندارد. اتانول علاوه بر افزایش عدد اوکتان و به‌سوزی سوخت، آلایندگی خاصی را متوجه محیط زیست نمی‌کند. محصولات حاصل از احتراق اتانول آب و دی اکسید کربن است.

امروزه برزیل و ایالات متحده بیشترین مصرف و خرید انواع اتانول را به خود اختصاص داده است. برزیل بدلیل دسترسی آسان به منابع تولید اتانول، پیشتاز در استفاده از اتانول بعنوان سوخت خودرو است. اغلب سوخت این کشور، حاوی 85 درصد اتانول و 15 درصد بنزین است. به ندرت خودروهایی با سوخت 100 درصد اتانول نیز در این کشور حرکت می‌کنند. بدلیل استقبال استفاده از این سوخت، خودروسازانی نیز در سطح جهان در تلاش برای تولید خودروهای سازگار با اتانول سوختی هستند.

اتانول طبی

اتانول طبی

در شرایط کنونی در بین انواع الکل ها استفاده از اتانول بعنوان ضدعفونی‌کننده در مکان‌های بیمارستانی و آزمایشگاهی رایج‌تر است. تفاوت اتانول طبی با دیگر انواع اتانول، در غلظت آن است. خلوص اتانول مورد استفاده در این زمینه، غالباً چیزی بین 70 تا 96 درصد است. اتانول طبی به محض رسیدن به سطوح خاصیت باکتری‌کش خود را اعمال می‌کند. این مزیت الکل نسبت به سایر مواد شوینده باعث شده است که بیشتر در مراکز درمانی و اتاق‌های عمل استفاده شود.این ماده بعنوان پادزهر برایمسمومیت با اتیلن گلیکول یا متانول  نیز استفاده می‌شود. خرید انواع اتانول امروزه در مقیاس‌های

 آزمایشگاهی و صنعتی مرسوم و رایج است.

تفاوت الکل طبی و صنعتی

الکل طبی و صنعتی از یکدیگر متمایز هستند. این امر، تفاوت زیادی در کاربردهای این دو الکل ایجاد نموده است. تفاوت اتانول و متانول در ماهیت این دو ماده است و این نکته تفاوت‌های بسیار زیادی در کاربرد اتانول و متانول ایجاد کرده است. اتانول مورد استفاده در صنایع، عموماً بدلیل بصرفه‌تر بودن از لحاظ هزینه، از روش دیگری غیر از تخمیر تولید می‌شود.

اتانول صنعتی از واکنش افزایش کاتالیزوری آب و اتیلن حاصل می‌شود. در این فرآیند مولکول‌های آب و پیوند دوگانه اتیلن شکسته و با یکدیگر تشکیل اتانول می‌کند. شاید بتوان گفت که مهم‌ترین استفاده اتانول در صنایع، صنعت داروسازی است.

استفاده از اتانول در گریدهای مختلف، کاربردهای مختلفی در صنعت داروسازی به خود اختصاص داده است. استفاده بعنوان حلال، مواد نگهدارنده ضدمیکروبی، روکش قرص‌ها و غیره از کاربردهای اتانول در صنعت داروسازی است. امروزه اتانول در بیش 700 نوع قرص و شربت و پمادهای دارویی وجود دارد.

 

استفاده اتانول در صنایع مختلف

 یکی دیگر از صنایع تحت تأثیر اتانول، صنعت عطرسازی است. غلظت الکل مورد استفاده در عطرها حدوداً بین 75 تا 95 درصد است. اتانول به دلیل فراریت بالا، حامل خوبی برای انتشار بوی عطرها و ادکلن‌ها محسوب می‌شود. البته که این نکته بسیار حائز اهمیت است که ابتدا اتانول مورد استفاده باید با روش‌های صحیح بوزدایی شوند. در غیر این صورت بوی تند اتانول مانع از تشخیص بوی عطرها خواهد شد.

استفاده از انواع الکل در مشروبات الکلی، آفت کش‌ها، مواد شوینده و از دیگر کاربردهای اتانول در صنعت است.

اتانول تقلیبی: اتانول را برای آماده سازی برای استفاده در صنایع دیگر، با مواد مجاز تقلیب می‌کنند. اضافه کردن این مواد باعث می‌شود که اتانول دیگر خاصیت خوراکی نداشته باشد. درجه الکلی این الکل ها معمولا 90 یا 96 درجه است.

خرید انواع اتانول

شناخت الکل ها به منظور خرید انواع اتانول برای استفاده از آنها در صنعت امری اجتناب ناپذیر است. امیدواریم با مطلب بالا توانسته باشیم اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار داده باشیم. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید با ما در تماس باشید.

شماره تماس جهت آگاهی از قیمت‌ها و ثبت سفارش

در خبرنامه ما عضو شوید

تا از آخرین مطالب ما مطلع شوید

قیمت الکل گندم
الکل

قیمت الکل گندم

قیمت الکل گندم الکل گندم که اتیل الکل یا اتانول نیز نام دارد، عضوی از دسته ای از ترکیبات آلی است که نام عمومی آنها

خرید الکل اتحادیه
الکل

خرید الکل اتحادیه

خرید الکل اتحادیه اتانول که عمدتا به عنوان الکل شناخته میشود، یکی از حلال‌های مهم در صنعت به شمار میرود. از این ماده به نام‌های