شروع مکالمه

روی دکمه کارشناس مربوطه کلیک کنید و پس از ورود به حساب واتساپ خود گفتگو را شروع کنید

صنعت افرین سانیار

کارشناس فروش

قیمت الکل گندم

قیمت الکل گندم

اشتراک گذاری مطلب

قیمت الکل گندم

الکل گندم که اتیل الکل یا اتانول نیز نام دارد، عضوی از دسته ای از ترکیبات آلی است که نام عمومی آنها الکل ها است. فرمول مولکولی آن C2H5OH است. الکل گندم یک ماده شیمیایی صنعتی مهم است. از آن به عنوان یک حلال، در سنتز سایر مواد شیمیایی آلی و به عنوان یک افزودنی به بنزین خودرو استفاده می شود (تشکیل مخلوطی به نام گازوئیل). به دلیل کاربردهای متنوع این ماده در صنایع مختلف، قیمت الکل گندم فاکتور مهمی در تعیین قیمت نهایی محصولات بسیاری دارد.

الکل گندم

دو فرآیند اصلی برای تولید اتیل الکل وجود دارد: تخمیر کربوهیدرات ها (روشی که برای نوشیدنی های الکلی استفاده می شود) و هیدراتاسیون اتیلن. تخمیر شامل تبدیل کربوهیدرات ها به اتانول با رشد سلول های مخمر است. مواد خام اصلی تخمیر شده برای تولید الکل صنعتی، محصولات قندی مانند چغندر و نیشکر و محصولات غلات مانند ذرت (ذرت) است. هیدراتاسیون اتیلن با عبور دادن مخلوطی از اتیلن و مقدار زیادی بخار در دما و فشار بالا از روی یک کاتالیزور اسیدی حاصل می شود.

الکل گندم

کاربرد الکل گندم:

محصولات آرایشی بهداشتی: اتانول یک عنصر رایج در بسیاری از لوازم آرایشی و محصولات زیبایی است. به عنوان یک حلال برای کمک به تمیزی پوست، به عنوان یک ماده نگهدارنده در لوسیون ها و اطمینان از جدا نشدن ترکیبات لوسیون عمل می کند و به چسبیدن اسپری مو به مو کمک می کند.

از آنجایی که اتانول در از بین بردن میکروارگانیسم‌هایی مانند باکتری‌ها، قارچ‌ها و ویروس‌ها موثر است، یک عنصر رایج در بسیاری از ضدعفونی‌کننده‌های دست است. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده (CDC) استفاده از ضدعفونی‌کننده‌های دست را در شرایطی که آب و صابون در دسترس نیست توصیه می‌کند.

به منظور رعایت بهداشت شخصی و جلوگیری از انتشار بیماری کوید19 پس از انتشار گسترده آن، استفاده از الکل گندم به عنوان ماده ضدعفونی کننده به شدت رواج پیدا کرد. همچنین به دلیل شدت ناگهانی تقاضای این محصول، تولید آن در ابتدای شیوع کرونا سرعت زیادی پیدا کرد تا قیمت اتیل الکل نسبت به تقاضا تغییر چندانی نکند.

کاربرد خانگی و بهداشتی

محصولات خانگی :اتانول به راحتی با آب و بسیاری از ترکیبات آلی مخلوط می شود و یک حلال موثر برای استفاده در رنگ ها، لاک ها و لاک ها و همچنین محصولات بهداشتی و پاک کننده خانگی به شمار میرود. نه تنها به عنوان یک افزودنی به محصولات پاک کننده اضافه میشود، بلکه عنوان یک نگهدارنده نیز کاربرد فراوان دارد. به همین دلیل، در از بین بردن ارگانیسم هایی که می توانند برای مصرف کنندگان خطرآفرین باشند، موثر است.

افزودنی های مواد غذایی: به عنوان یک افزودنی غذایی، اتانول می تواند به توزیع یکنواخت رنگ خوراکی و همچنین افزایش طعم عصاره های غذایی کمک کند. به عنوان مثال، پخت و پردازش دانه های وانیل در محلول اتیل الکل و آب عصاره وانیل به عنوان یک طعم دهنده رایج غذایی را تولید میکند. در ایالات متحده، سازمان غذا و دارو (FDA) تنها زمانی اجازه می دهد که وانیل را “عصاره” نامید که دارای پایه الکل گندم یا اتانول باشد.

الکل به عنوان سوخت

اتانول حاوی تقریباً 34 درصد انرژی کمتری در واحد حجم نسبت به بنزین است و بنابراین از نظر تئوری، به حجم اتانول بیشتری نسبت به بنزین مورد نیاز است. قیمت الکل گندم امروزه فاصله زیادی تا سوخت های فسیلی از لحاظ قیمت دارد.

با این حال، از آنجایی که اتانول دارای درجه اکتان بالاتری است، موتور را می توان با بالا بردن نسبت تراکم آن کارآمدتر کرد. یکی از مزایای قابل توجه اتانول نسبت به سایر منابع سوخت این است که باعث آلودگی محیط زیست نمی شود. استفاده از سوخت اتانول برای تامین انرژی خودروها منجر به کاهش قابل توجهی از سموم در محیط می شود.

 

در موارد متعدد، اتانول با مخلوط شدن با بنزین به یک نوع سوخت تولید میکند. به طور خاص، نسبت اتانول به بنزین 85:15. ترکیب کمی از بنزین به عنوان یک محرک عمل می کند، در حالی که اتانول بقیه وظایف را بر عهده می گیرد. این نسبت اتانول به بنزین انتشار گازهای گلخانه ای را به محیط زیست به حداقل می رساند زیرا در مقایسه با بنزین خالص به طور تمیز می سوزد.

از آنجایی که قیمت اتانول به عنوان سوخت نسبت به سوخت‌های فسیلی فاصله زیادی دارد، مطالعات و تلاش‌های زیادی جهت تولید الکل گندم به عنوان سوخت با قیمت مناسب مطرح است.

مسمومیت الکل گندم

برای جلوگیری از نوشیدن الکل گندم خالص از محصولات بهداشتی یا پاک کننده، معمولاً یک ماده طعم دهنده تلخ اضافه می شود. مواد تلخ کننده الکل را برای مصرف انسان نامناسب می کنند، اما سایر خواص ماده را تغییر نمی دهند

مسمومیت با الکل یک پیامد جدی – و گاهی کشنده – ناشی از نوشیدن مقادیر زیاد الکل در مدت زمان کوتاه است. نوشیدن بیش از حد سریع می تواند بر تنفس، ضربان قلب، دمای بدن و تهوع تأثیر بگذارد و به طور جدی منجر به کما و مرگ شود. مسمومیت با الکل همچنین زمانی رخ می دهد که بزرگسالان یا کودکان به طور تصادفی یا عمدی محصولات خانگی حاوی الکل را مصرف کنند. فرد مبتلا به مسمومیت با الکل نیاز به مراقبت فوری پزشکی دارد.

تولید اتانول

روش تولید اتانول به نوع ماده اولیه مصرفی بستگی دارد. این فرآیند برای مواد اولیه نشاسته ای یا قندی نسبت به مواد اولیه سلولزی کوتاه تر است. قیمت الکل گندم تولیدی بسته به روش استفاده شده ممکن است متفاوت باشد.

تولید الکل گندم بر پایه نشاسته و شکر

فرآیند ساخت اتانول از نیشکر زمانی شروع می شود که ساقه های نیشکر خرد می شوند تا آب نیشکر غنی از قند استخراج شود. هنگامی که ساقه‌های نیشکر از دستگاه استخراج عبور می‌کنند، آب غلیظ نیشکر جمع‌آوری شده و به مخزن تخمیر تحویل داده می‌شود که در آنجا واکنش تخمیر مخمر برای تولید اتانول انجام می‌شود. همچنین گلوتن موجود در این خوراک میبایست قبل از ورود به واحد تقطیر جداسازی شود. گلوتن به دلیل چسبنده بودن مشکلات زیادی را برای تجهیزات فرایندی ایجاد میکند. جزئیات فرایند جداسازی گلوتن را میتوانید در این مطلب مشاهده کنید.

تولید سلولزی

ساخت اتانول از مواد اولیه سلولزی – مانند علف، چوب و بقایای محصولات کشاورزی – فرآیندی پیچیده‌تر از استفاده از محصولات نشاسته‌ای است. دو مسیر اصلی برای تولید اتانول سلولزی وجود دارد: بیوشیمیایی و ترموشیمیایی. فرآیند بیوشیمیایی شامل یک پیش تصفیه برای آزادسازی قندهای همی سلولز و سپس هیدرولیز برای شکستن سلولز به قند است. قندها طی فرایند تخمیر اتانول را تولید میکنند. مهندسان لیگنین را بازیابی می‌کنند و برای تولید انرژی برای تامین انرژی فرآیند استفاده میکنند. فرآیند تبدیل ترموشیمیایی شامل افزودن گرما و مواد شیمیایی به ماده اولیه زیست توده برای تولید گاز سنتز است که مخلوطی از مونوکسید کربن و هیدروژن است. گاز سنتز با یک کاتالیزور مخلوط شده و به اتانول و سایر محصولات کمکی مایع تبدیل می شود.

شرکت صنعت آفرین سانیار با تلاش مهندسین خود مفتخر است با تولید الکل گندم با خواص بالا رضایت مشتریان زیادی را کسب نماید. به منظور اطلاعات بیشتر و مشاوره میتوانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

شماره تماس جهت آگاهی از قیمت‌ها و ثبت سفارش

در خبرنامه ما عضو شوید

تا از آخرین مطالب ما مطلع شوید

فروش بنزوئیک اسید
فروش بنزوئیک اسید

فروش بنزوئیک اسید

بنزوئیک اسید، یک اسید آلی بنزوئیک اسید یا اسید بنزوئیک یک اسید آلی میباشد که تقریباً 100 سال پیش برای اولین بار در غذاها استفاده

قیمت الکل گندم
الکل

قیمت الکل گندم

قیمت الکل گندم الکل گندم که اتیل الکل یا اتانول نیز نام دارد، عضوی از دسته ای از ترکیبات آلی است که نام عمومی آنها