شروع مکالمه

روی دکمه کارشناس مربوطه کلیک کنید و پس از ورود به حساب واتساپ خود گفتگو را شروع کنید

صنعت افرین سانیار

کارشناس فروش

خرید الکل اتحادیه

خرید الکل اتحادیه

اشتراک گذاری مطلب

خرید الکل اتحادیه

اتانول که عمدتا به عنوان الکل شناخته میشود، یکی از حلال‌های مهم در صنعت به شمار میرود. از این ماده به نام‌های الکل، الکل صنعتی، الکل میوه، اتیل الکل شناخته میشود. این ماده علاوه بر حلالیت خوب مواد قطبی، به عنوان ماده خام در تولیدات بسیاری به کار گرفته میشود. الکل اتانول به عنوان یک عامل موضعی برای جلوگیری از عفونت های پوستی، در آماده سازی های دارویی (مانند کرم‌ها، لوسیون هاو ادکلن ها) در لوازم آرایشی بهداشتی استفاده می شود. کاربردهای فراوان این ماده باعث شده است مصرف کنندگان آن به دنبال خرید الکل اتحادیه با قیمت و کیفیت مناسب باشند. 

اتانول ممکن است در سوخت‌ها وجود داشته باشد که به عنوان سوخت‌های برپایه اتانول شناخته میشوند. این ماده به عنوان یک حلال صنعتی برای چربی‌ها، روغن‌ها، موم‌ها، رزین‌ها و هیدروکربن‌ها مورد استفاده قرار میگیرد. امروزه از الکل میوه برای ساخت بسیاری از ترکیبات شیمیایی، لاک ها، پلاستیک ها و نرم کننده ها، محصولات دهان شویه، صابون ها و مواد شوینده، جلا دهنده ها، پوشش های سطحی، رنگ ها، جوهرها، چسب ها، مواد نگهدارنده، آفت کش ها، مواد منفجره، افزودنی های بنزین استفاده می شود. همچنین از اتانول به عنوان ماده ضدیخ در رادیاتور خودروها استفاده میشود.

خواص اتانول

اتیل الکل در دمای 117.3- درجه سانتی گراد ذوب می شود و در دمای 78.5 درجه سانتی گراد می جوشد. با آب به هر نسبت مخلوط می شود اما جداکردن آن از آب کاری دشوار است.  اتانولی که کاملاً عاری از آب باشد اتانول مطلق نامیده می شود. اتانول با آبی که حاوی 95% اتانول و 5% آب است و در دمای 78.15 درجه سانتیگراد می جوشد، مخلوطی با نقطه جوش ثابت تشکیل می دهد که آزئوتروپ نام دارد.  

الکل میوه در هوا با شعله آبی می سوزد و دی اکسید کربن و آب تشکیل می دهد. با فلزات فعال واکنش نشان می دهد و اتوکسید فلز را تشکیل می دهد. همچنین اتیل الکل با اسیدهای خاصی واکنش می دهد و استرها را تشکیل می دهد، به عنوان مثال، اتیل الکل با اسید استیک، اتیل استات را تشکیل می دهد. می توان اتانول را اکسید کرد و اسید استیک و استالدئید تشکیل داد.

تاریخچه الکل میوه

اتانول از زمان ماقبل تاریخ توسط انسان به عنوان ماده مسموم کننده در نوشیدنی ها استفاده می شده است. بقایای خشک شده روی سفال های 9000 ساله یافت شده در شمال چین حاکی از استفاده از نوشیدنی های الکلی در میان تمدن‌های قدیم است. جداسازی آن به عنوان یک ترکیب نسبتاً خالص اولین بار توسط شیمی‌دان‌های ایرانی که هنر تقطیر را در دوران خلافت عباسی توسعه دادند، به دست آمد که برجسته ترین آنها رازی بود. اتانول مطلق اولین بار در سال 1796 توسط یوهان توبیاس لوویتز با فیلتر کردن اتانول مقطر از طریق زغال چوب بدست آمد.

آنتوان لاووازیه اتانول را ترکیبی از کربن، هیدروژن و اکسیژن توصیف کرد و در سال 1808، نیکلاس تئودور فرمول شیمیایی اتانول را تعیین کرد. پنجاه سال بعد، در سال 1858، آرچیبالد اسکات کوپر یک فرمول ساختاری برای اتانول منتشر کرد. بنابراین اتانول از جمله اولین ترکیبات شیمیایی است که ساختار شیمیایی آنها مشخص شده است.

اتانول برای اولین بار به صورت مصنوعی در سال 1826 با تلاش های مستقل هنری هنل در بریتانیا و اس.جی.سرولاس در فرانسه تهیه شد. مایکل فارادی اتانول را با هیدراتاسیون اسید و کاتالیزور اتیلن در سال 1828، در فرآیندی مشابه فرآیندی که امروزه برای سنتز اتانول صنعتی استفاده می‌شود، تهیه کرد. خرید الکل اتحادیه پس از تولید آن به صورت صنعتی گسترش زیادی پیدا کرد. 

 اتیل الکل به عنوان سوخت در قبل از جنگ داخلی ایالات متحده استفاده میشد. اما در آن زمان نمی‌توانست با قیمت پایین و در دسترس بودن نفت رقابت کند و از دید عموم محو شد. افزایش اخیر قیمت نفت و محدود بودن منابع آن باعث افزایش توجه‌ها به سمت اتانول به عنوان یک سوخت با آلایندگی کمتر شده است. 

اتانول و آینده آن

گلوکز برای تخمیر به اتانول را نیز می توان از سلولز به دست آورد. با این حال، تا همین اواخر، هزینه آنزیم های سلولازی که می توانند سلولز را هیدرولیز کنند، گران بوده است. یک شرکت کانادایی اولین کارخانه اتانول مبتنی بر سلولز را در سال 2004 وارد بازار کرد. مصرف کننده اصلی  این محصول تاکنون دولت کانادا بوده است که همراه با دولت ایالات متحده میلیون ها دلار برای کمک به تجاری سازی اتانول سلولزی سرمایه گذاری کردند. تحقق این فناوری تعدادی از محصولات جانبی کشاورزی حاوی سلولز مانند ذرت، کاه و خاک اره را به منابع انرژی تجدیدپذیر تبدیل می کند. خرید اتانول با قیمت و کیفیت مناسب از موارد مهم برای تولید کنندگان مختلف میباشد. 

فناوری های جدید بر اساس اتانول

مواد سلولزی معمولاً علاوه بر سلولز حاوی پلی ساکاریدهای دیگری از جمله همی سلولز هستند. هنگامی که همی سلولز هیدرولیز می شود، به قندهای عمدتاً پنج کربنه مانند زایلوز تجزیه می شود. مخمری که امروزه بیشتر برای تولید اتانول استفاده می شود، نمی تواند زایلوز را تجزیه کند. سایر مخمرها و باکتری ها برای متابولیسم زایلوز و در نتیجه بهبود عملکرد اتانول از مواد سلولزی تحت بررسی هستند.

باکتری بی هوازیClostridium  که اخیراً در ضایعات مرغ های تجاری کشف شده است، می تواند اتانول را از منابع تک کربنی از جمله گاز سنتز) مخلوطی از مونوکسید کربن و هیدروژن( تولید کند. گاز سنتز می تواند از احتراق جزئی سوخت های فسیلی یا زیست توده تولید شود. استفاده از این باکتری ها برای تولید اتانول از گاز سنتز به مرحله آزمایشی در برخی تاسیسات رسیده است. در این فرایند، گرمای آزاد شده را می توان برای تولید برق استفاده کرد.

سوخت اصلی مورد استفاده به عنوان جایگزین بنزین برای وسایل نقلیه حمل و نقل جاده ای بیواتانول است. سوخت بیواتانول عمدتاً توسط فرآیند تخمیر قند تولید می شود. اگرچه می توان آن را با فرآیند شیمیایی واکنش اتیلن با بخار نیز تولید کرد.

منابع اصلی مورد نیاز برای تولید اتانول، قند موجود در گیاهان میباشد. این مواد خام به طور خاص برای مصرف بیواتانول کشت می شوند و شامل محصولات زراعی ذرت، ذرت و گندم، ضایعات بید و درختان، خاک اره و غیره می باشند. همچنین تحقیق و توسعه مداومی در مورد استفاده از زباله های جامد شهری برای تولید سوخت اتانول در حال انجام است. روش های صنعتی کم هزینه کمک زیادی به مصرف کنندگان در جهت خرید الکل اتحادیه میکنند. 

شماره تماس جهت آگاهی از قیمت‌ها و ثبت سفارش

در خبرنامه ما عضو شوید

تا از آخرین مطالب ما مطلع شوید

فروش بنزوئیک اسید
فروش بنزوئیک اسید

فروش بنزوئیک اسید

بنزوئیک اسید، یک اسید آلی بنزوئیک اسید یا اسید بنزوئیک یک اسید آلی میباشد که تقریباً 100 سال پیش برای اولین بار در غذاها استفاده

قیمت الکل گندم
الکل

قیمت الکل گندم

قیمت الکل گندم الکل گندم که اتیل الکل یا اتانول نیز نام دارد، عضوی از دسته ای از ترکیبات آلی است که نام عمومی آنها