شروع مکالمه

روی دکمه کارشناس مربوطه کلیک کنید و پس از ورود به حساب واتساپ خود گفتگو را شروع کنید

صنعت افرین سانیار

کارشناس فروش

فروش بنزوئیک اسید

فروش بنزوئیک اسید

اشتراک گذاری مطلب

بنزوئیک اسید، یک اسید آلی

بنزوئیک اسید یا اسید بنزوئیک یک اسید آلی میباشد که تقریباً 100 سال پیش برای اولین بار در غذاها استفاده شد. به طور طبیعی در آلو خشک، دارچین و میخک دیده می شود. فرم ازاد این اسید قابلیت حلالیت کمی در اب دارد و نمک سدیم ان (بنزوات سدیم) به دلیل حلالیت بیشتر اغلب مورد استفاده قرار می گیرد.

ویژگی های بنزوئیک اسید

اسید بنزوئیک یا اسید کربنیک بنزن یک اسید معطر تک پایه، نسبتاً قوی، که بصورت پودر کریستالی سفیدمیباشد. بسیار محلول در الکل، اتر و بنزن است، اما در آب قابلیت انحلال کمی دارد.(0.3 گرم اسید در 100 گرم آب در 20 درجه سانتیگراد) .جرم مولکولی این ماده 122/12 گرم بر مول است.دمای ذوب این اسید 122/4 درجه سانتیگراد است و دمای جوش ان 249/2 درجه سانتیگراد میباشد.
 
 
پودر کریستالی بنزوئیک اسید
blank

روش های تولید اسید بنزوئیک

برای تولید این اسید دو روش صنعتی وجود دارد.روش اول به وسیله اکسیداسیون تولوئن با اب انجام میشود. در این روش از منگنز و یا نفتالین کبالت به عنوان کاتالیزور استفاده میشوداین روش بازده بالایی دارد و اصول حفاظت محیط زیست نیز در ان رعایت میشود.در روش دوم ، از واکنش تری کلروتولوئن با هیدروکسید کلسیم در حضور آب و تصفیه محصول بنزوات کلسیم با هیدروکلریک استفاده میشود.

علاوه بر روش های تجاری ذکر شده بنزوئیک اسید را نیز میتوان به صورت ازمایشگاهی تولید کرد.به عنوان مثال میتوان از هیدرولیز بنزونیتریل و بنزآمید در شرایط اسیدی یا بازی بنزوئیک اسید تولید کرد. یا میتوان از طریق اکسایش بنزیل الکل در حضور محلول پتاسیم پرمنگنات داغ این اسید را به دست آورد.

در این روش، باید محلول در حالت داغ فیلتر شود تا منگنز دی اکسید جدا شده و به مرور زمان بلورهای بنزوئیک اسید ایجاد شود.

کاربردهای اسید بنزوئیک

در زیر به برخی از کاربرد های مهم این اسید الی میپردازیم

-استفاده از بنزوئیک اسید در تولید ترکیب معطر فنل

-در صنایع داروسازی به عنوان ماده موثر در پماد های پیشگیری از بیماری های قارچی پوست و مو استفاده میشود.

-ماده تشکیل دهنده بسیاری از محصولات ارایشی و بهداشتی است.

-به طور گسترده در صنایع غذایی به عنوان نگهدارنده مواد غذایی استفاده میشود.

-در ساخت رنگ ها و مواد دافع حشرات نیز کاربرد گسترده ای دارد.

نکات ایمنی اسید بنزوئیک(MSDS)

برنامه بین المللی ایمنی شیمیایی سازمان بهداشت جهانی (IPCS) مصرف قابل تحمل موقتی این اسید را برای انسان ها  5 میلی گرم بر کیلوگرم وزن بدن در روز ذکر کرده است.

اشتعال و انفجار

اسید بنزوئیک قابل اشتعال است و باید از موادی مانند پودر خشك خاموش كننده، اسپری آب، فوم، دی اكسيد كربن برای اطفای حریق استفاده کرد.در صورت وجود غبار ماده مورد نظر در هوا خطر انفجار وجود دارد. در این صورت باید از طریق خنک کردن مخازن و حفاظت از ان ها از این خطرات جلوگیری کرد.

تماس با چشم و پوست

علائم تماس با چشم درد و قرمزی و سوزش چشم ها میباشد.در صورت تماس با چشم باید در حالی که پلکها را جدا نگهداشته اید ،چشم ها را چند دقیقه با اب بشویید.به منظور جلوگیری از این مورد باید از عینک ایمنی استفاده کرد.

تنفس و بلع

از علائم تنفس این ماده گلو درد و سرفه میباشد که در صورت وقوع ،به فضای آزاد بروید. در صورت نیاز از دستگاه اکسیژن استفاده کنید. برای جلوگیری از این موضوع باید از ماسک استفاده کردو همچنین محیط نیز باید دارای تهویه مناسب باشد.

در صورت تماس با پوست باعث ایجاد سوختگی شدید و خارش میشود.در صورت تماس باید محل مورد نظر با اب شستشو داده شود.

فروش بنزوئیک اسید

به دلیل نقش گسترده این ماده در زمینه های مختلف این ماده مصرف قابل توجهی دارد. حدود یک سوم از مصرف اسیدهای بنزوئیک به تولید بنزوات سدیم اختصاص می یابد که در درجه اول به عنوان ماده نگهدارنده در نوشیدنی‌ها، غذاهای بسته‌بندی‌شده و به طور فزاینده در محصولات آرایشی و بهداشتی و شخصی استفاده می‌شود.

مصرف جهانی این اسید به شدت در حال رشد است و پیش‌بینی می‌شود بین سال‌های 2017 و 2022 با میانگین سالانه 3.6٪ افزایش یابد.

فروش این ماده به صورت کیسه‌های 25 کیلویی محصول کشور آلمان و چین صورت می‌گیرد.

فروش بنزوئیک اسید

شماره تماس جهت آگاهی از قیمت‌ها و ثبت سفارش

در خبرنامه ما عضو شوید

تا از آخرین مطالب ما مطلع شوید

فروش بنزوئیک اسید
فروش بنزوئیک اسید

فروش بنزوئیک اسید

بنزوئیک اسید، یک اسید آلی بنزوئیک اسید یا اسید بنزوئیک یک اسید آلی میباشد که تقریباً 100 سال پیش برای اولین بار در غذاها استفاده

قیمت الکل گندم
الکل

قیمت الکل گندم

قیمت الکل گندم الکل گندم که اتیل الکل یا اتانول نیز نام دارد، عضوی از دسته ای از ترکیبات آلی است که نام عمومی آنها